Thursday, December 9, 2010

The things I put up with for this degree.

Below is the actual text that I memorized the general contents of for my Japanese speaking test tomorrow, including a translation (by me, no less!) so that the rest of you can bask in its magnificence:



Speaking test 2


 日本人のよう子さんは アメリカのホストファミリーに てがみをかきました。
Japanese person Youko wrote a letter to her American host family.
こんにちは。私のなまえは よう子です。
Hello. My name is Youko.
日本人です。らい年のなつ、アメリカに べんきょうしに行きます。
I am Japanese. Next summer, I will go to America to study.
私は 今 大学一年生で、アメリカ文学を べんきょうして います。
I am now a college freshman, and am studying American literature.
 私は せが あまり高くなくて、やせています。
I am somewhat tall, and thin.
それから、とても元気で、 やさしいです。
Also, I am very lively and kind.
私のかぞくは 父と母とあにです。
My family has a father, mother, and older brother.
父も、母も、あにも、アメリカが すきです。
My father, mother, and older brother all like America.
あには えい語が じょうずです。
My older brother speaks English well.
私は えい語が へたですが、えい語のべんきょうが すきです。
I do not speak English well, but I enjoy studying it.
アメリカで たくさん えい語をべんきょうします!
In America I will study English a lot!
私は りょうりするのが じょうずですから、
Because I am good at cooking,
ときどき 日本りょうりを つくりましょうか。
Id like to know if we could make Japanese food sometimes.
アメリカ人は すしが すきだと思いますから、すしを 食べましょう。
Because I think Americans like sushi, lets eat sushi.
それから、私のともだちが「アメリカ人はふとっている」と言っていました。
Also, my friends said that Americans are fat.
ほんとうですか。
Is this true?

1 comment: